OMA KEHITTYMISSUUNNITELMANI
- Portfolio
- Verkko-opetus
- Ammatti- ja opettajaidentiteetin yhteensovittaminen
- Hyvä vuorovaikutus ja opiskelijoiden luotto
- Kultainen keskitie
- Tulevaisuus opettajana?
Suunnitelma/ehdotus toisen HEKS keskustelun jälkeen (10.1.2014)
Tehtävä 3.3 Opettajan toiminta yhteisöissä ja
verkostoissa:
1) Lukupiiri
23.10. Adobe Connect
Oma
aihe: Verkostoissa oppiminen
2) Oma
kertomus
AMK:
Työelämäsuhteet, työelämäoppiminen, miten organisoitu, miten arviointia
suoritetaan, pidetäänkö oppimispäiväkirjoja jne. Tarkoitus on selvittää Turun AMKin
bioalojen toimintatapaa? Yhdistetty kohtiin 3.5 ja 3.6.
3) Säädöstehtävä
valmis
13.3.2014
Tehtävä 3.4 opetusharjoittelu
1) Ohjaus
ja opetuskokonaisuuden suunnittelu, toteutus ja arviointi (20 h)
Ohjaus- ja
opetuskokonaisuus:
Turun
amk:n vapaasti valittaviin opintoihin suunnitellaan uusi kokonaisuus:
Farmakologia
ja toksikologia: Laajuus 3 op.
Kenelle?
Biotekniikka-/
laboratorio/ elintarviketekniikka-? insinöörikoulutuksen toiseksi viimeinen tai
viimeinen vuosi.
Kysymyksiä suunnittelua varten (Kari):
mitä tuon vaiheen opiskelijat jo tietävät aiheesta ja mitä he osaavat siitä käytännössä
mitä heidän valmistuttuaan tulisi tietää ja osata, niissä tehtävissä joihin he sijoittuva
mitkä ovat heidän teoreettiset ja käytännölliset valmiutensa
mille tasolle voi ja tulee pyrkiä teoreettisesti 3 op:n kurssilla ja tuleeko heidän osata jotain erityistä analytiikkaan käytännössä
mistä näkökulmasta farmakologiaa ja toksikologiaa lähestytään: eläinten, elintarvikkeiden, ihmisten, tuotantoprosessin, ruokailevan vai sairastavan ihmisen kantilta …
mitkä resurssit opiskeluun on käytettävissä, lähiopetuksen määrä, aika ja välineet laboratoriossa, itseopiskelu lisäksi tulee pohtia osaamisen arviointia ja arvosanan antamista
Tilanne 13.2: Tätä on uurastettu ja itseasiassa, voiton puolella ollaan.
mitä tuon vaiheen opiskelijat jo tietävät aiheesta ja mitä he osaavat siitä käytännössä
mitä heidän valmistuttuaan tulisi tietää ja osata, niissä tehtävissä joihin he sijoittuva
mitkä ovat heidän teoreettiset ja käytännölliset valmiutensa
mille tasolle voi ja tulee pyrkiä teoreettisesti 3 op:n kurssilla ja tuleeko heidän osata jotain erityistä analytiikkaan käytännössä
mistä näkökulmasta farmakologiaa ja toksikologiaa lähestytään: eläinten, elintarvikkeiden, ihmisten, tuotantoprosessin, ruokailevan vai sairastavan ihmisen kantilta …
mitkä resurssit opiskeluun on käytettävissä, lähiopetuksen määrä, aika ja välineet laboratoriossa, itseopiskelu lisäksi tulee pohtia osaamisen arviointia ja arvosanan antamista
Tilanne 13.2: Tätä on uurastettu ja itseasiassa, voiton puolella ollaan.
2) Opetustilanteiden
arviointia 25 h
Suoritettu
3 erillistä kertaa eli n. 3h.
Muutama kerta seuraamassa tulevia ryhmiäsi AMKissa ja Ryhmä
1:n henkilöitä mahdollisuuksien mukaan
Tilanne 13.2: Näitä lisää, tulossa on.
Tilanne 13.2: Näitä lisää, tulossa on.
3) YTO
Oma
aihe: Maahanmuuttajat (20.11)
Kootaan
Moodle alustalle ja laitetaan muille nähtäväksi, pohdittavaksi ja tehtäväksi
Tilanne 13.2: YTO Erilaiset oppijat julkaistaan verkkokurssilaisille 24.2.2014
Tilanne 13.2: YTO Erilaiset oppijat julkaistaan verkkokurssilaisille 24.2.2014
4) Kirjoitelma
Entiset
opetuskokemukseni: Yliopisto, Turun ammatti-instituutti…
Liittyy
myös kohtiin 3.5 ja 3.6 eli tulee ilmi näissä osioissa
Tehtävä 3.5. Oppimisen ja opettajan työn tutkiminen ja
kehittäminen
Tässä
osassa kerrotaan opetuskokonaisuuden luomisesta aina lähtötilanteesta
päätelmiin ja palautteeseen eli itse suunnitteluprosessi, pedagogiset vaiheet
sekä lopputilanne. Myös optima on osa tätä kokonaisuutta
Tilanne 13.2: Kovasti on tämä osio käynnissä ja vielä on jäljellä 12 tuntia eli kaikenkaikkiaan opetusta on suunniteltu ja toteutettu 36 tunnin verran.
Tehtävä
3.6. Syventävä osuus
Päiväkirja teemalla “AMKin työ- ja toimintakulttuuriin
kurkistamassa”? Eli vapaamuotoista havainnointia osallistumisesta ja
opetuksista Turun AMKin bioaloilla. AMK:n taloudellinen hallinnollinen ja
pedagoginen muutos.
Tilanne 13.2: Tämä lienee on osa koko tarinaa AMK:ssa :-)
Näin luonnontieteilijän roolissa olen kovin kangistunut täsmällisiin yhden otsikon alaisiin kertomuksiin. Omaa mieln tasapainoanio häiritsee hiukan asioiden ja kertomusten sekoittuminen. Toisaalta niinkuin biologiassakin, kaikki liittyy loppujenlopuksi kaikkeen. Menen siis oman mukavuualueeni ulkopuolelle ja yritän tottua siihen attä kaikki liittyy kaikkeen ja varsinaisia tehtävä"numeroita" ei varsinaisesti ole. Blogin lukijat - täältä se kaikki löytyy aivan varmasti - jostain!
Tilanne 13.2: Tämä lienee on osa koko tarinaa AMK:ssa :-)
Näin luonnontieteilijän roolissa olen kovin kangistunut täsmällisiin yhden otsikon alaisiin kertomuksiin. Omaa mieln tasapainoanio häiritsee hiukan asioiden ja kertomusten sekoittuminen. Toisaalta niinkuin biologiassakin, kaikki liittyy loppujenlopuksi kaikkeen. Menen siis oman mukavuualueeni ulkopuolelle ja yritän tottua siihen attä kaikki liittyy kaikkeen ja varsinaisia tehtävä"numeroita" ei varsinaisesti ole. Blogin lukijat - täältä se kaikki löytyy aivan varmasti - jostain!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti