HEKS

OMA KEHITTYMISSUUNNITELMANI

  • Portfolio
  • Verkko-opetus
  • Ammatti- ja opettajaidentiteetin yhteensovittaminen
  • Hyvä vuorovaikutus ja opiskelijoiden luotto
  • Kultainen keskitie
  • Tulevaisuus opettajana?

Suunnitelma/ehdotus toisen HEKS keskustelun jälkeen (10.1.2014)

Tehtävä 3.3 Opettajan toiminta yhteisöissä ja verkostoissa:

 

1)      Lukupiiri 23.10. Adobe Connect 
Oma aihe: Verkostoissa oppiminen

2)      Oma kertomus
AMK: Työelämäsuhteet, työelämäoppiminen, miten organisoitu, miten arviointia suoritetaan, pidetäänkö oppimispäiväkirjoja jne. Tarkoitus on selvittää Turun AMKin bioalojen toimintatapaa? Yhdistetty kohtiin 3.5 ja 3.6. 

3)      Säädöstehtävä
valmis 13.3.2014


Tehtävä 3.4 opetusharjoittelu

1)      Ohjaus ja opetuskokonaisuuden suunnittelu, toteutus ja arviointi (20 h)

Ohjaus- ja opetuskokonaisuus:
Turun amk:n vapaasti valittaviin opintoihin suunnitellaan uusi kokonaisuus:
Farmakologia ja toksikologia: Laajuus 3 op.

Kenelle?
Biotekniikka-/ laboratorio/ elintarviketekniikka-? insinöörikoulutuksen toiseksi viimeinen tai viimeinen vuosi.

Kysymyksiä suunnittelua varten (Kari):
 mitä tuon vaiheen opiskelijat jo tietävät aiheesta ja mitä he osaavat siitä käytännössä
mitä heidän valmistuttuaan tulisi tietää ja osata, niissä tehtävissä joihin he sijoittuva
mitkä ovat heidän teoreettiset ja käytännölliset valmiutensa
mille tasolle voi ja tulee pyrkiä teoreettisesti 3 op:n kurssilla ja tuleeko heidän osata jotain erityistä analytiikkaan käytännössä
mistä näkökulmasta farmakologiaa ja toksikologiaa lähestytään: eläinten, elintarvikkeiden, ihmisten, tuotantoprosessin, ruokailevan vai sairastavan ihmisen kantilta …
mitkä resurssit opiskeluun on käytettävissä, lähiopetuksen määrä, aika ja välineet laboratoriossa, itseopiskelu lisäksi tulee pohtia osaamisen arviointia ja arvosanan antamista

Tilanne 13.2: Tätä on uurastettu ja itseasiassa, voiton puolella ollaan.

2)      Opetustilanteiden arviointia 25 h
Suoritettu 3 erillistä kertaa eli n. 3h.
Muutama kerta seuraamassa tulevia ryhmiäsi AMKissa ja Ryhmä 1:n henkilöitä mahdollisuuksien mukaan

Tilanne 13.2: Näitä lisää, tulossa on.

3)      YTO
Oma aihe: Maahanmuuttajat (20.11)
Kootaan Moodle alustalle ja laitetaan muille nähtäväksi, pohdittavaksi ja tehtäväksi

Tilanne 13.2: YTO Erilaiset oppijat julkaistaan verkkokurssilaisille 24.2.2014

4)      Kirjoitelma
Entiset opetuskokemukseni: Yliopisto, Turun ammatti-instituutti…
Liittyy myös kohtiin 3.5 ja 3.6 eli tulee ilmi näissä osioissa


Tehtävä 3.5. Oppimisen ja opettajan työn tutkiminen ja kehittäminen

Tässä osassa kerrotaan opetuskokonaisuuden luomisesta aina lähtötilanteesta päätelmiin ja palautteeseen eli itse suunnitteluprosessi, pedagogiset vaiheet sekä lopputilanne. Myös optima on osa tätä kokonaisuutta

Tilanne 13.2: Kovasti on tämä osio käynnissä ja vielä on jäljellä 12 tuntia eli kaikenkaikkiaan opetusta on suunniteltu ja toteutettu 36 tunnin verran.

Tehtävä 3.6. Syventävä osuus

Päiväkirja teemalla “AMKin työ- ja toimintakulttuuriin kurkistamassa”? Eli vapaamuotoista havainnointia osallistumisesta ja opetuksista Turun AMKin bioaloilla. AMK:n taloudellinen hallinnollinen ja pedagoginen muutos.

Tilanne 13.2: Tämä lienee on osa koko tarinaa AMK:ssa :-)

Näin luonnontieteilijän roolissa olen kovin kangistunut täsmällisiin yhden otsikon alaisiin kertomuksiin. Omaa mieln tasapainoanio häiritsee hiukan asioiden ja kertomusten sekoittuminen. Toisaalta niinkuin biologiassakin, kaikki liittyy loppujenlopuksi kaikkeen. Menen siis oman mukavuualueeni ulkopuolelle ja yritän tottua siihen attä kaikki liittyy kaikkeen ja varsinaisia tehtävä"numeroita" ei varsinaisesti ole. Blogin lukijat - täältä se kaikki löytyy aivan varmasti - jostain! 

    Ei kommentteja:

    Lähetä kommentti