perjantai 14. helmikuuta 2014

Opetus 12.2.2014

Neljän tunnin rupeama alkoi aika rankalla ja vaikealla aiheella. Mikrobilääkkeet ja niiden vaikutusmekanismit oli todellakin suhteellisen rankka aihe. Paljon perusbiokemiaa ja todella paljon asiaa. Joskus mietin muistavatko oppilaat mitään siitä mitä puhun. Kyselin asian puhumisen lomassa asioita joita olin aiemmin puhunut. Jotkut jopa muistivat jotain :-)

Neljä tuntia on todella pitkä aika yksinpuhelulle ja myös kuunnella yksinpuhelua. Päätin siis käsitellä syöpälääkkeitä learning cafe tekniikalla. Itseasiassa en ole ihan varma oliko tekniikka ihan "oikea", mutta suoritimme tehtävän seuraavasti: Kysymykset ja tyhjät vastaupaperit jaettiin pöydille ja ei muuta kun peppua ylös penkistä. Opiskelijoille kyseinen tekniikka ei ollut tuttu. Tuntui siltä että he eivät uskoneet kuulemaansa kun kehoitin heitä nousemaan ja jokaisen kysymyksen äärelle piti mennä vähintään kaksi henkilöä. Annoin ohjeet ja homma pyörimään. AIkaa kunkin kysymyksen kohdalla oli 3 min. Homma toimi hyvin ja vastaukset kysymyksiin olivat loistavia. Ryhmät purkivat vastaukset itse ja minä lisäilin ja kommentoin. Palaute opetustavasti oli hyvä ja aiemmin nukkuneetkin heräsivät...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti